skip to Main Content
Laerte Dennis – Herent – 14/01/1985

Laerte Dennis – Herent – 14/01/1985

De Sporter leren kennen

  1. Hoe ben je betrokken geraakt bij deze sport: ………?

Vanop jonge leeftijd voelde ik mij te competitief om afhankelijk te zijn van een
team. Individuele sporten spraken mij dan ook snel aan. Mijn moeder was ingeschreven in de plaatselijke atletiekclub, dus het leek mij dan ook de logische stap om haar te volgen.

  1. Wie was je grote voorbeeld (idool)……….?

Het palmares dat Vincent Rousseau had bijeen gelopen heb ik altijd mytisch
gevonden, maar nu Koen (Naert) zijn BR marathon marathon bijna uit de tabellen loopt….

  1. Beste prestaties ………..tot nu toe………..?

Mijn 2u16’29” op de marathon van Eindhoven, waar ik wel beste Belg was,
maar omwille van administratieve beslommeringen niet tot Belgisch Kampioen werd bekroond. Beste prestatie niet zozeer owv de ranking, wel door de manier waarop ik hier 2 minuten van mijn PR liep: 25km gehaast en daarna solo tot aan de finish zonder verval.

  1. Wat zijn je ambities ……….?

Mijn PR van 2u16 op de marathon scherper stellen, en liefst reeds op 28 april, waar ik deelneem aan de marathon van Londen.

  1. Wat motiveert je om harder te trainen ………..?

Mijn vrouw en 2 kinderen…Als ik hen dan toch moet achterlaten, kan ik het beter deftig doen!

  1. Kun je uitleggen hoe je traint………… ?

Zo wetenschappelijk mogelijk (of pseudo-wetenschappelijk;)) onder leiding
van Tim Moriau. Je kan mij best volgen op Strava, want daar komt alles integraal op! Ook buiten de gewone (loop)trainingen probeer ik overal alles tot in de details te optimaliseren.

  1. Als je een andere topsport moest kiezen, welke, en waarom………?

Ik denk dat ik dan triatleet zou zijn. Op de marathon is het vaak frustrerend
dat je tegen de zeer sterke Afrikanen uitkomt, waardoor wij als goede Europeanen weer recreanten lijken.

  1. Wat zijn je 3 sportvoedings tips………?

1. An apple a day, keeps the doctor away
2. Protein supplement means muscle increment.
3. Beet-it for speed-it!

  1. Hoe ben je bij Beet-it sport gekomen……?

Science! Nitraten stimuleren het aeroob metabolisme. Shotjes geconcentreerd bietensap leken mij dan wel zeer gemakkelijk!

  1. Waarom gebruik je Beet It Sport?

Zoals ik hierboven al aanhaalde probeer ik ook naast de looptrainingen alle
factoren zoveel mogelijk te controleren door wetenschappelijk bewezen (legale!) voedings- en trainingsprincipes.

Back To Top