Nieuws - Beetpower Nieuws - Beetpower
Fietser
Home Nieuws
Nieuws
Upcoming blog
mei.
17

Posted by admin / Blog / 0 Comments

Afgelopen donderdag reisde Miriam van Reijen af naar Florida om daar mee te doen aan de Powerman, een run-bike-run over 10 – 60 – 10 km. Ze vroeg haar coach Rob Veer om haar te vergezellen. De reis betekende tevens het einde van de officiële samenwerking tussen de twee. “Na zeven jaar is Rob van coach veranderd in een vriend met wie ik veel spar over trainingen en alles wat daarbij komt kijken. Deze reis was een mooie manier om afscheid te nemen. Stiekem hoopte ik dat onze samenwerking winnend af kon sluiten. De race ging beter dan verwacht. De laatste tijd heb ik me vooral op het fietsen gericht maar ik wist niet goed hoe dit uit zou pakken op het lopen. Dat mijn fietsen aanzienlijk beter ging dan in mijn vorige Powerman (Geel) was fijn maar ik was vooral verbaasd dat mijn tweede run nog zo lekker ging. Rob zei me dat ik nog onder de 3 uur kon finishen. Dat was een mooi doel.”   Miriam legde de Powerman af in 2.58.46 met afzonderlijke splits van 37.22-1h43.27-36.10. Ze bleef de nummer twee, nationaal sprintduatlonkampioen Isabel Speer ruim drie minuten voor.
feb.
12

Posted by beet-it / Nieuws / 0 Comments

Kom zondag 8 mei richting Roosendaal. Hier vind de 2016 editie van de Walter's Cup plaats met een breed scala aan categorieën. Beet-it sponsort trots dit evenement, wat niet gek is.  De Beet-it bietensap-shots zijn een legale ‘doping’ dat op een natuurlijke manier de aderen verwijd en de spieren meer zuurstof geven. Een perfect shotje voor de crosfitters, maar ook voor bodybuilders en andere fitness disciplines die vertegenwoordigd worden op de Walter’s Cup. Ben je een A/B atleet of juist een beginner? Iedereen krijgt de kans om op het podium te komen. Verder wordt er buiten het bodybuilden ook diverse andere activiteiten georganiseerd. Zo kun je armdrukken, gewichtheffen, deadliften en boxen. Ben jij er ook bij zondag 8 mei? Vergroot je kansen met een shotje Beet-it & let’s Beet them all! Voor meer informatie kun je op www.walterscup.nl terecht.
okt.
08

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

Op de Kermistijdrit in volendam was ook Beet-it aanwezig. Bekijk hier het verslag: [embed]https://vimeo.com/139710341[/embed]
okt.
01

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

Wil je je vaste trainingsrondje eindelijk eens wat harder lopen of fietsen, neem dan eens geconcentreerde rode bietensap. Je gaat er zelfs zoveel beter van presteren, dat bietensap al dé nieuwe doping wordt genoemd. Profwielrenners schijnen massaal rode plasjes in te leveren bij de dopingcontroleurs. Maar daar is niets op tegen, want bietensap drinken mag gewoon. Daar is niets illegaals aan. Best wel eens het proberen waard, dus. Maar knijp wel je neus dicht, want lekker smaakt bietensap niet. Rode bietensap smaakt wrang, maar is extreem gezond. Er zit veel ijzer in en dat zorgt ervoor dat je spieren beter werken. Volgens onderzoekers uit België presteren rode bietensapdrinkers zelfs 16% beter als ze gaan sporten. In Vlaanderen is rode bietensap inmiddels een rage: de verkoop ervan is enorm gestegen. Mocht je het eens willen proberen, let er dan wel op dat je bietensap met een hoog nitraatgehalte koopt. Alleen dat werkt volgens de onderzoekers prestatiebevorderend.
jan.
21

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

Bron: BNR Nieuwsradio
nov.
21

Posted by admin / Blog / 0 Comments

Door het enorme succes van Beet-it Sport, hebben we in november 2014 de World Beverage innovation Award 2014 gewonnen, in de categorie ,,Best Sport of Finess drink'' in Nürnberg Duitsland. Wij hadden de eer, namens James White Drinks UK, om deze prijs in ontvangst te nemen. Super trots!
sep.
07

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

Bekijk het fragment Beet-it vanaf min. 21. op Uitzending Gemist ***Nieuwe Video Belkin***  http://m.youtube.com/watch?v=k3qLmQP7Wj4&feature=youtu.be
jul.
15

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

Bekijk het fragment over ,,Het Beet-it Ladies Cycling Team” in actie in Tour du Jour 2013. No flash player has been setup. Please select a player to play Flash videos.
jan.
16

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

Artikel over Bietensap. Bronvermelding: Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad, 16 januari 2013 Met toestemming van Media Groep Limburg.   Bijlage Grootte Bijlage Grootte Bestaat de biet.pdf 451.2 KB
dec.
21

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

Nederlands Kampioen marathon 2012 Miranda Boonstra verteld over Beet-it Bron: Radio 1
sep.
25

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

VOLENDAM - Het waren drukke maar welbestede weekeinden voor René Schuitemaker in Valkenburg. Tijdens de wereldkampioenschappen wielrennen in het Limburgse land promootte de 42-jarige Volendammer met verve de sportdrank BEET-IT SPORT, geconcentreerd bietensap met een hoog nitraatgehalte. In een stand bovenop de Cauberg. Klik op de afbeelding voor het gehele krantenartikel. Bron: Dagblad Waterland
apr.
18

Posted by admin / Nieuws / 0 Comments

De afgelopen jaren hebben wetenschappers uit Engeland en de VS experimenten uitgevoerd waaruit blijkt dat het drinken van rode bietensap opmerkelijke gunstige effecten teweegbrengt. Rode bietensap verbetert het uithoudingsvermogen, verlaagt hoge bloeddruk en vergroot de bloedtoevoer naar de hersenen. Nu is ook vast komen staan dat het hoge nitraatgehalte van bietensap hiervoor verantwoordelijk is. Het eerste experiment werd uitgevoerd onder 14 gezonde volwassenen. Zij moesten een halve liter biologische rode bietensap of water drinken. Hierna werd o.a. de bloeddruk op diverse tijdstippen gemeten. Het bleek dat na het drinken van de bietensap de systolische (boven) bloeddruk circa 10mm lager was.  De onderzoekers meenden dat het nitraat in de rode bietensap in het lichaam omgezet wordt in nitriet dat weer het gehalte van stikstofmonoxide (NO) verhoogt. Deze belangrijke signaalstof zorgt ervoor dat de bloedvaten zich verwijden. Bij een tweede onderzoek aan een andere Engelse universiteit moesten mannen na het drinken van een halve liter rode bietensap per dag, gedurende zes dagen, of eenzelfde hoeveelheid rode bessensap fietsen op een hometrainer totdat ze uitgeput waren. Men kon na het drinken van de bietensap gemiddeld 11minuten en 25 seconden fietsen. Dit was 1 minuut en 32 seconden langer dan na het drinken van de bessensap. Ook in dit onderzoek bleek de rode bietensap een gunstig effect te hebben op de bloeddruk. Onlangs voerden Amerikaanse wetenschappers een experiment uit met mensen van boven de 70. De proefpersonen moesten afwisselend gedurende twee dagen een ontbijt nuttigen met een laag nitraatgehalte en een ontbijt met een hoog nitraatgehalte ( in de vorm van een glas rode bietensap). Hierna werden MRI scans gemaakt om de doorbloeding van de hersenen te meten. Het bleek dat na  het ontbijt met de bietensap de doorbloeding van de hersenen – met name van de frontaalkwabben –  beter was met waarschijnlijk een positief effect op het geheugen en andere aspecten van het denkvermogen. Bij al deze experimenten ging men ervan uit dat het nitraat in de bietensap de gunstige effecten bewerkstelligt. Deze conclusie blijkt juist te zijn. Er werd onlangs geëxperimenteerd met twee soorten bietensap. Bij één van de twee had men het nitraat eruit gefilterd. Het bleek dat de zuurstofbehoefte van de proefpersonen zo’n 15% lager was na het drinken van de ongefilterde rode bietensap. Tijdens de Tour de France van 2012 is er een nieuw onderzoek over een test met wielrenners verschenen.  De renners moesten 2 x een tijdrit van 4km en van 16km rijden. 2 1/2 uur voor de ritten dronk men een halve liter rode bietensap die de ene keer wel en de andere keer geen nitraat bevatte. De prestatie na het drinken van de gewone, nitraatrijke, rode bietensap waren beter dan na de sap waar het nitraat uit was gehaald. Gemiddeld was het verschil 11 seconden op de 4km tijdrit en 45 seconden op de 16km tijdrit. Dit kwam omdat bij hetzelfde zuurstofverbruik men meer energie (watt) kon voortbrengen. Een bloedvatverwijdende werking van het nitraat en de geringere zuurstofbehoefte van de spieren zijn hiervoor verantwoordelijk. De auteurs benadrukken dat, afgezien van het nitraat, de polyfenolen en betacyanine in rode bieten ook een gunstige invloed op de gezondheid en de prestaties kunnen hebben. Bron: BodySwitch
okt.
10

Posted by admin / Blog / 0 Comments

Rode bietensap om prestaties te verbeteren.   Wij als triatleten zijn altijd wel op zoek naar de nieuwste inzichten wat betreft voeding en prestatie. De afgelopen jaren is er duidelijk gefundeerd bewijs gevonden wat betreft rode bietensap. De inname van rode bietensap zou positief werken op het prestatievermogen bij duursporten.   Tijdens duurinspanningen verbruikt het lichaam zuurstof om energie te produceren (aerobe energievoorziening). Het lichaam verbruikt daarbij met name koolhydraten en vetten als brandstof. Een zo efficiënt mogelijk gebruik van deze brandstoffen draagt bij aan het leveren van optimale prestaties. Uit de recente studies blijkt dat nitraat, in ruime mate aanwezig in rode bietensap maar ook in diverse andere groenten, op een bijzondere wijze het verbruik van zuurstof bij inspanning verlaagt. Aangetoond is dat het gebruik van rode bietensap leidt tot een lager zuurstofverbruik en een lagere hartslag dan bij dezelfde inspanning zonder gebruik van rode bietensap. Verder is in een gesimuleerde tijdrit (een valide model voor een maximale prestatie) aangetoond dat inname van rode bietensap of nitraat leidt tot betere prestaties. Het effect is ook aangetoond voor prestaties op (gesimuleerde) hoogte.   Over het exacte mechanisme zijn de wetenschappers het nog niet helemaal eens en bovendien is het aantal verrichte studies nog erg gering. Het lijkt er echter op dat de inname van bietensap (die als gevolg van de omzetting van nitraat leidt tot een hogere concentratie nitriet en stikstofmonoxide in het bloed) de efficiëntie van de spiercontractie verhoogt. Met andere woorden: de spier lijkt minder ATP (‘energie’) nodig te hebben voor dezelfde hoeveelheid werk.   De actieve stof in rode bieten is nitraat. Nitraat komt ook voor in groenten als andijvie, selderij, sla, spinazie en rucola. Het innemen van circa 300 mg natriumnitraat volstaat voor het prestatieverhogende effect. Dit komt overeen met 500 ml rode bietensap. NB: niet elk merk bietensap op de markt bevat evenveel nitraat! Rode bietensap is een natuurlijk product dat niet voorkomt op de dopinglijst.   Lange tijd is geadviseerd de nitraatinname te beperken, omdat het toxisch zou zijn. Ondertussen wordt anders gedacht over van nature aanwezig nitraat in groenten. In groenten komt nitraat voor in combinatie met antioxidanten, vitamines en mineralen; allen stoffen die nodig zijn in een gezonde voeding en die de potentieel toxische effecten van natriumnitraat neutraliseren. Je kunt je echter afvragen of het bewust verhogen van nitraatinname buiten wedstrijdperiodes zinvol en gewenst is.   Bekend is dat stikstofmonoxide (NO, een afbraakproduct van nitraat) vaatverwijdend en daarmee bloeddrukverlagend werkt. Mogelijk verklaart de vaatverwijding (‘betere doorbloeding’) een deel van het prestatieverhogende effect. Het is raadzaam om het effect van nitraatgebruik op de bloeddruk individueel in kaart te brengen, i.s.m. een sportarts of huisarts.   Wees alert op flauwvallen bij mensen die starten met een lage bloeddruk (mannen bovendruk lager dan 110, vrouwen lager dan 100). Tijdens het gebruik van rode bietensap kleurt de urine roze en is de stoelgang donkerder. Dit kan geen kwaad.   Hoe?   Wetenschappers hebben verschillende protocollen toegepast, met inname van bietensap variërend van 1 tot 6 dagen. Meerdaags gebruik leidt tot vergelijkbare effecten.
Er wordt aangeraden om 500 ml rode bietensap te drinken 3 uur voor de inspanning. Gebruik geen antibacteriële mondspoeling, tandpasta of kauwgom want dan kunnen de mondbacteriën, die zorgen voor de omzetting van nitraat naar nitriet (wat noodzakelijk is voor het bereiken van het prestatieverhogende effect), hun werk niet doen.   Wanneer?   Er is nog enige onzekerheid of men nitraatsuppletie moet adviseren gedurende circa 6 dagen voor een inspanning of dat eenmalig gebruik gedurende enkele uren vooraf volstaat. Uit onderzoek blijkt dat circa 3 uur na inname het nitrietgehalte in bloed maximaal verhoogd is. De verhoogde concentratie houdt vervolgens 7‐8 uur aan. Drink de (laatste) portie bietensap daarom circa 3 uur voor de wedstrijd. Voor langere duurinspanningen lijkt op basis van de huidige onderzoeken (beperkt in aantal) voorlopig een loading procedure te verkiezen boven de acute suppletie.   In welke gevallen mag een effect op prestatie verwacht worden?   Momenteel zijn er 3 studies bekend met positief resultaat. Daarbij ging het om tijdritten van 4‐16 km. Meer studies zijn nodig om aanbevelingen te kunnen verfijnen. In hoeverre de individuele sporter baat heeft bij het gebruik van rode bietensap zal door testen duidelijker moeten worden.   Nadelen gebruik rode bietensap   Gebruik van rode bietensap is niet geheel zonder nadelen. Veelvuldig gebruik van rode bietensap kan zoals gezegd rode urine en ontlasting veroorzaken. Ook kan een grote hoeveelheid rode bietensap maag- en darmklachten veroorzaken, wat natuurlijk weer nadelig is voor de sportprestatie. Personen die al een lage bloeddruk hebben moeten alert zijn op verdere bloeddrukdaling met mogelijk flauwvallen als gevolg. Verder kan het gehalte aan nitraat in rode bietensap gedurende het jaar nogal wisselen. Hierdoor is het nooit helemaal duidelijk hoeveel nitraat de sporter daadwerkelijk opneemt. Tenslotte zal de gebruiker van rode bietensap behoorlijk moeten wennen aan de smaak, rode bietensap smaakt beter als het uit de koelkast komt.   Proost!   Factsheet NOC*NSF en o.a. J Appl Physiol. 2009 Oct;107(4):1144-55 Bron: Factsheet NOC*NOF

    THE LATEST FORM ORGANIC

    Email*
    Top