skip to Main Content
Benny Fischer

Benny Fischer

De Sporter leren kennen

  1. Hoe ben je betrokken geraakt bij deze sport: ………?

Ik (zaal)voetbalde tot mijn 29 jaar en ik had het om eerlijk te zijn, beetje gehad met het voetbalwereldje. Ik begon te lopen om mijn conditie te onderhouden bij Bredene Sport Running Team. Daar bleek dat ik meteen meekon met de beteren en de bal raakte aan het rollen.

  1. Wie was je grote voorbeeld (idool)……….?

Mijn grote idool is Kipchoge. Ik heb met grote ogen gekeken naar zijn marathon in Berlijn.”No human is limited”.

  1. Beste prestaties ………..tot nu toe………..?

3 keer sub 2 u 30 op de marathon(PR 2 u 27 14), 3 keer provenciaal kampioen en vice Vlaams Kampioen (M35) op de halve marathon.

  1. Wat zijn je ambities ……….?

Mijn voornaamste ambitie is om te blijven genieten van het lopen en blessurevrij te blijven. Voorts hoop ik om een mooi winterseizoen te draaien en in het voorjaar opnieuw onder de 2 u 30 op de marathon te duiken.

  1. Wat motiveert je om harder te trainen ………..

De motivatie om hard(er) te trainen komt eigenlijk intrensiek uit mijzelf. Ik heb niet echt motivatie van buitenaf nodig. Ik ben sowieso gemotiveerd en vastberaden om mijn doelstellingen te bereiken en hiervoor hard(er) te trainen. In de mate dat dit familial/werk te combineren is

 

  1. Kun je uitleggen hoe je traint………… ?

Dat hangt af voor welk doel ik train, als ik voor een marathon train worden de km’s opgedreven. In de winter doe ik bijvoorbeeld meer trainingen in het bos en heuveltrainingen. Als ik voor pistewedstrijden train, wordt het snelheidswerk dan weer opgedreven.

  1. Als je een andere topsport moest kiezen, welke, en waarom………?

Dan zou ik kiezen voor  het wielrennen. Ik heb héél veel respect voor de trainingen en de spartaanse levenstijl van de profwielrenners.

  1. Wat zijn je 3 sportvoedings tips………?

  • Als recuperatiedrank kan je perfect chocolademelk drinken ipv de véél duurdere shakes
  • Veel water drinken doorheen de dag
  • Focus je niet teveel op voeding, wat je wel en niet mag eten. Let er enkel beetje op op wedstrijddagen.
  1. Hoe ben je bij Beet-it sport gekomen……?

Ik had bietensap van de natuurwinkel al eens geprobeerd, maar ik kon deze niet goed verdragen en de smaak kon me ook niet echt bekoren. Daarom opteerde ik voor beet it, een klein flesje is immers het equivalent van 1 l bietensap. Deze kon ik wel goed verteren en de smaak stoort mij niet.

  1. Waarom gebruik je Beet It Sport?

Ik gebruik Beet it als ik piek naar mijn hoofddoelen (marathon/halve marathon). Ik pas deze dan toe in een kuur van 1-2 weken. Dit heft mij tot op heden geen weindeieren gelegd en ik zal dit blijven zo toepassen.

Back To Top