skip to Main Content
Maureen Koster, Ambassadeur Januari

Maureen Koster, Ambassadeur januari

Hoe ben je betrokken geraakt bij deze sport?

Veel familieleden zitten of zaten op atletiek. Toen ik 7 jaar werd ging ik ook kijken of deze sport iets voor mij zou zijn. Hoewel ik de eerste jaren weinig moest weten van hardloopwedstrijden kwam naarmate ik ouder werd het talent voor het lopen bovendrijven. Vanaf mijn 14e besloot ik mij volledig te gaan richten op het hardlopen.

 

Beste prestaties tot nu toe?

Bronzen medaille op 3000m tijdens de EK indoor, 4e plek op 3000m tijdens de WK indoor, 3:59 op de 1500m, deelname Olympische Spelen 2016.

 

Wat zijn je ambities?

Op de lange termijn werk ik toe naar de Olympische Spelen in Tokio. Momenteel staat alles in het teken van de EK atletiek dat deze zomer plaatsvindt. Daar loop ik de 5km.

 

Wat motiveert je om harder te trainen?

Wanneer je na een lange periode van training een goede prestatie neerzet, bevestigt dit dat je goed bezig bent. De trainingen werpen zijn vruchten af en dit maakt je al die pittige trainingen snel doen vergeten. Daarnaast moet ik zeggen dat hardlopen zeer verslavend is, het maakt mij een gelukkiger mens. Ik heb dan ook plezier in het trainen en zie er bijna nooit tegenop.

 

Kun je uitleggen hoe je traint?

ik train maandag tot en met donderdag twee keer per dag. Ik begin de dag met een duurloop variërend van 30 tot 60 min. In de middag staat er een baantraining, krachttraining of andere hardlooptraining op het programma. Op vrijdag doe ik enkel een lichte krachtraining en op zaterdag heuveltraining. Op zondag sluit ik de week af met een lange duurloop van 90min. Ik maak momenteel zo’n 125km in de week.

 

Wat zijn je sportvoedings tips?

Zorg ervoor dat je je voeding afstemt op je inspanningen. Neem voldoende eiwitten na je trainging of wedstrijd, maar eet ook voldoende koolhydraten de dag voor je wedstrijd. Vergeet uiteraard ook je vetten niet! Er moet een goede balans zijn in je voedingsschema.
Hydratatie is ook zeer belangrijk. Tijdens het trainen drink ik niet alleen water maar leng ik mijn water aan met elektrolyten. Deze zorgen ervoor dat mijn vochtbalans in stand blijft. Dit is extra belangrijk bij warme dagen!

 

Hoe ben je bij Beet-it sport gekomen?

Toen ik op internationaal niveau ging sporten kwam ik in contact met mijn huidige Performance Nutritionist Armand Bettonviel , (werkzaam voor TEAM NL bij NOC NSF). Ik had destijds geen idee hoe belangrijk voeding is voor een topsporter en at eigenlijk waar ik zin in had. Hij leerde mij alles over de timing en de juiste balans van mijn voeding. Toen mijn voedingsschema op orde was, was het tijd voor de puntjes op de i. Hij raadde mij aan de bietensap shots van BEET IT te gaan gebruiken.

 

Waarom gebruik je Beet It Sport?

De shots van BEET IT maken al een aantal jaren deel uit van mijn wedstrijdvoorbereiding. De shots geven de mij net dat extra’tje in een wedstrijd.
Er zijn natuurlijk erg veel voedingsmiddelen op de markt die beweren prestatie bevorderend te zijn, maar weinig van deze producten zijn zo goed wetenschappelijk onderbouwd als de producten van BEET IT.

Back To Top